Loading...

  

Description

Acest grup reprezinta un canal de comunicare al Convenției Protestante Evanghelice



Aici: bisericaevanghelica.eu/cerere-de-adeziune vă înscrieți (rămâneți înscriși) doar persoanele care sunt parte a grupării religioase Biserica Protestanta Evanghelica respectiv a Asociației Religioase CONVENȚIA PROTESTANTĂ EVANGHELICĂ VALDENZĂ-METODISTĂ-LUTHERANĂ având CIF 16759059. Înscriindu-vă cu cerere de adeziune si acceptând o funcție ori sarcină a bisericii declarați public apartenența la această biserică și deveniți membrii, iar noi vă dorim o viață cu binecuvântarea Domnului !

Fiți Binecuvântați !

temeiul legii: art. 5 si 6 legea 489/2006

bisericaevanghelica.ro



Duminica de la ora 11:00 - 11:45 România , ora 10:00-10:45 Austria, Ungaria, Germania, Belgia, Franța, ora 9:00-9:45 Anglia, Irlanda suntem online pe Google Meet 

https://meet.google.com/atk-nnob-rxy

sau WhatsApp (link pentru memebrii din Comunitate)

https://chat.whatsapp.com/Ik9054jRnxPHHR4g9iqj8V



Postul de RADIO ONLINE al bisericii noastre

http://radio.bisericaevanghelica.eu/

Membrii cu implicare, functii și sarcini in comunitate

Content Newsfeed

The content is visible only to members of the group logged into the network

Newsfeed

  • Marius Leontiuc
    ⁣https://bisericaevanghelica.eu/rorate-coeli-si-craciun-2024/
    Rorate Coeli și Crăciun 2024 - Biserica Protestantă Evanghelică
    Rorate Coeli și Crăciun 2024 - Biserica Protestantă Evanghelică
    Biserica Protestantă Evanghelică - pastor la Biserica Evanghelica Leontiuc Marius
  • Marius Leontiuc
    https://youtu.be/YXz8MXRD_80 Slujba din Duminica trecută
  • Marius Leontiuc
    Având în vedere că Biserica Protestantă Evanghelică Valdenză-Metodisă-Lutherană din România reprezintă o sinteză a mai multor tradiții protestante, o prezentare în 20 de puncte va fi neapărat simplificată. Teologia acestei biserici este bogată și complexă, iar aceste puncte oferă o imagine de ansamblu, fără a intra în detalii exegetice sau istorice. Singura autoritate în materie de credință este Biblia. Scriptura este considerată Cuvântul inspirat al lui Dumnezeu și ghidul suprem pentru credință și practică. Mântuirea se obține prin harul lui Dumnezeu, prin credința în Isus Cristos. Nu prin fapte bune sau merite personale, ci doar prin acceptarea lucrării de mântuire a lui Cristos. Noi credem că Evanghelia nu este doar o simplă veste a împăcării ci un legământ care înlocuiește Legea, astfel Legea lui Moise e sfârșită, Poruncile lui Hristos - Cuvintele Sale, Noul Testament înlocuind Legea lui Moise sub toate aspectele. Isus Cristos este singurul mediator între Dumnezeu și oameni. El este Dumnezeu întrupat, care a murit pentru păcatele lumii și a înviat. Dumnezeu este un singur Dumnezeu, existent în trei persoane: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt. Această credință în Trinitate este fundamentală pentru creștinism. Biserica este comunitatea credincioșilor uniți în credința în Isus Cristos. Este corpul lui Cristos pe pământ și are misiunea de a vesti Evanghelia și de a servi omenirea. Sacramentele sunt semne vizibile ale harului invizibil al lui Dumnezeu. Biserica înțelege în moduri diferite numărul și semnificația sacramentelor, dar botezul și Cina Domnului sunt cele mai comune. Preotul este chemat de Dumnezeu pentru a sluji comunității credincioșilor. El este un slujitor al Cuvântului lui Dumnezeu și al sacramentelor. Îndemnul la o viață sfântă este esențial pentru creștin. Credincioșii sunt chemați să trăiască o viață conform învățăturilor lui Isus Cristos. Iertarea păcatelor se obține prin pocăință și credință în Isus Cristos. Dumnezeu este un Dumnezeu iertător, iar pocăința este un proces continuu în viața creștinului. Duhul Sfânt este dătătorul de viață și de putere în viața creștinului. El lucrează în și prin credincioși, dându-le daruri spirituale și îndrumându-i. Îngerii sunt ființe spirituale create de Dumnezeu pentru a-L sluji. Ei nu sunt obiecte de închinare, ci slujitori ai lui Dumnezeu. Iadul este locul de pedeapsă veșnică pentru cei care resping harul lui Dumnezeu. Însă accentul este pus pe dragostea lui Dumnezeu și pe dorința Sa ca toți oamenii să se mântuiască. Raiul este locul de fericire veșnică pentru cei care acceptă mântuirea prin Isus Cristos. Este o stare de comuniune perfectă cu Dumnezeu. Rugăciunea este o comunicare personală cu Dumnezeu. Credincioșii sunt încurajați să se roage în mod constant. Libertatea religioasă este un drept fundamental al omului. Biserica susține toleranța religioasă și dialogul interreligios. Angajamentul social este o parte integrantă a credinței creștine. Biserica este chemată să servească comunitatea și să promoveze dreptatea socială. Ecumenismul este căutarea unității între toate bisericile creștine. Biserica este deschisă dialogului ecumenic și cooperării cu alte denominațiuni. Marturia creștină este esențială pentru misiunea bisericii. Credincioșii sunt chemați să împărtășească credința lor cu alții. Educația creștină este importantă pentru formarea credincioșilor. Biserica oferă programe de educație religioasă pentru toate vârstele. Speranța în viața veșnică este temelia credinței creștine. Credincioșii trăiesc în această lume cu ochii ațintiți spre Împărăția lui Dumnezeu.
    Status last edited Sep 18, 22:20 (History)
    Având în vedere că Biserica Protestantă Evanghelică Valdenză-Metodisă-Lutherană din România reprezintă o sinteză a mai multor tradiții protestante, o prezentare în 20 de puncte va fi neapărat simplificată. Teologia acestei biserici este bogată și complexă, iar aceste puncte oferă o imagine de ansamb...See more
  • Biserica Protestantă Evanghelică
    𝘗𝘳𝘦𝘥𝘪𝘤𝘢 𝘭𝘶𝘪 𝘋. 𝘋. 𝘔𝘢𝘳𝘵𝘪𝘯 𝘓𝘶𝘵𝘩𝘦𝘳

    𝘋𝘦𝘴𝘱𝘳𝘦 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯ț𝘢 𝘥𝘪𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦



    𝘱𝘦 𝘣𝘢𝘻𝘢 𝘭𝘶𝘪 𝘎𝘢𝘭𝘢𝘵𝘦𝘯𝘪 3:23,24 Ț𝘪𝘯𝘶𝘵ă 𝘭𝘢 1 𝘪𝘢𝘯𝘶𝘢𝘳𝘪𝘦 1532 (𝘳𝘦𝘱𝘳𝘰𝘥𝘶𝘴ă 𝘥𝘶𝘱ă 𝘞𝘢𝘭𝘤𝘩, 𝘦𝘥𝘪ț𝘪𝘢 𝘢 𝘐𝘐-𝘢, 𝘷𝘰𝘭. 𝘐𝘟, 𝘤𝘰𝘭𝘰𝘢𝘯𝘦𝘭𝘦 798-811) 𝘎𝘢𝘭𝘢𝘵𝘦𝘯𝘪 3:23,24 Î𝘯𝘢𝘪𝘯𝘵𝘦 𝘤𝘢 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 𝘴ă 𝘷𝘪𝘯ă, 𝘦𝘳𝘢𝘮 𝘱ă𝘻𝘪ț𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 î𝘯𝘤𝘩𝘪ș𝘪 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘢𝘷𝘦𝘢 𝘴ă 𝘧𝘪𝘦 𝘥𝘦𝘴𝘤𝘰𝘱𝘦𝘳𝘪𝘵ă. 𝘈𝘴𝘵𝘧𝘦𝘭, 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢 𝘢 𝘧𝘰𝘴𝘵 𝘱𝘦𝘥𝘢𝘨𝘰𝘨𝘶𝘭 𝘯𝘰𝘴𝘵𝘳𝘶 𝘤ă𝘵𝘳𝘦 𝘏𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴, 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘤𝘢 𝘴ă 𝘧𝘪𝘮 𝘥𝘦𝘤𝘭𝘢𝘳𝘢ț𝘪 𝘯𝘦𝘱𝘳𝘪𝘩ă𝘯𝘪ț𝘪 𝘱𝘳𝘪𝘯 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță 𝘦𝘵𝘤. 𝘗ă𝘳𝘦𝘳𝘦𝘢 𝘚𝘧â𝘯𝘵𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘤ă î𝘯 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪𝘴𝘮 𝘵𝘳𝘦𝘣𝘶𝘪𝘦 î𝘯𝘷ăț𝘢𝘵ă ș𝘪 î𝘯ț𝘦𝘭𝘦𝘢𝘴ă 𝘰 𝘢𝘯𝘶𝘮𝘪𝘵ă 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯ț𝘪𝘦𝘳𝘦 î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦, î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘧𝘢𝘱𝘵𝘦 ș𝘪 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță, 𝘢𝘵â𝘵 𝘥𝘦 𝘱𝘳𝘦𝘥𝘪𝘤𝘢𝘵𝘰𝘳𝘪, 𝘤â𝘵 ș𝘪 𝘥𝘦 𝘢𝘴𝘤𝘶𝘭𝘵ă𝘵𝘰𝘳𝘪. 𝘌𝘭 î𝘪 𝘱𝘰𝘳𝘶𝘯𝘤𝘦ș𝘵𝘦 𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘤𝘩𝘪𝘢𝘳 ș𝘪 𝘭𝘶𝘪 𝘛𝘪𝘮𝘰𝘵𝘦𝘪, 𝘤â𝘯𝘥 î𝘭 î𝘯𝘥𝘦𝘢𝘮𝘯ă î𝘯 𝘢 𝘥𝘰𝘶𝘢 𝘦𝘱𝘪𝘴𝘵𝘰𝘭ă (2 𝘛𝘪𝘮𝘰𝘵𝘦𝘪 2:15) 𝘴ă î𝘮𝘱𝘢𝘳𝘵ă 𝘤𝘰𝘳𝘦𝘤𝘵 𝘊𝘶𝘷â𝘯𝘵𝘶𝘭 𝘢𝘥𝘦𝘷ă𝘳𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘦𝘵𝘤. 𝘈𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵ă 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯ță î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘤𝘦𝘢 𝘮𝘢𝘪 î𝘯𝘢𝘭𝘵ă 𝘢𝘳𝘵ă î𝘯 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪𝘴𝘮, 𝘱𝘦 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘵𝘰ț𝘪 𝘤𝘦𝘪 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘦 𝘮â𝘯𝘥𝘳𝘦𝘴𝘤 𝘴𝘢𝘶 𝘴𝘦 𝘯𝘶𝘮𝘦𝘴𝘤 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪 𝘵𝘳𝘦𝘣𝘶𝘪𝘦 𝘴ă 𝘰 𝘢𝘱𝘭𝘪𝘤𝘦 ș𝘪 𝘴ă 𝘰 𝘤𝘶𝘯𝘰𝘢𝘴𝘤ă. 𝘗𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘤ă 𝘢𝘤𝘰𝘭𝘰 𝘶𝘯𝘥𝘦 𝘭𝘪𝘱𝘴𝘦ș𝘵𝘦 𝘢𝘤𝘦𝘴𝘵 𝘢𝘴𝘱𝘦𝘤𝘵, 𝘯𝘶 𝘴𝘦 𝘱𝘰𝘢𝘵𝘦 𝘥𝘪𝘴𝘵𝘪𝘯𝘨𝘦 𝘶𝘯 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯 𝘥𝘦 𝘶𝘯 𝘱ă𝘨â𝘯 𝘴𝘢𝘶 𝘥𝘦 𝘶𝘯 𝘦𝘷𝘳𝘦𝘶; 𝘵𝘰𝘤𝘮𝘢𝘪 î𝘯 𝘢𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵ă 𝘢𝘱𝘭𝘪𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯ț𝘢 𝘧𝘢𝘤𝘦 𝘵𝘰𝘵𝘶𝘭. 𝘋𝘦 𝘢𝘤𝘦𝘦𝘢 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 𝘪𝘯𝘴𝘪𝘴𝘵ă 𝘢𝘵â𝘵 𝘥𝘦 𝘮𝘶𝘭𝘵 𝘤𝘢 𝘢𝘤𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘥𝘰𝘶ă î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳𝘪, 𝘢𝘥𝘪𝘤ă 𝘢 𝘓𝘦𝘨𝘪𝘪 ș𝘪 𝘢 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦𝘪, 𝘴ă 𝘧𝘪𝘦 𝘣𝘪𝘯𝘦 ș𝘪 𝘤𝘰𝘳𝘦𝘤𝘵 𝘴𝘦𝘱𝘢𝘳𝘢𝘵𝘦 î𝘯 𝘳â𝘯𝘥𝘶𝘭 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪𝘭𝘰𝘳. 𝘈𝘮𝘣𝘦𝘭𝘦 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘤𝘶 𝘴𝘪𝘨𝘶𝘳𝘢𝘯ță 𝘊𝘶𝘷â𝘯𝘵𝘶𝘭 𝘭𝘶𝘪 𝘋𝘶𝘮𝘯𝘦𝘻𝘦𝘶, 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢 𝘴𝘢𝘶 𝘤𝘦𝘭𝘦 𝘻𝘦𝘤𝘦 𝘱𝘰𝘳𝘶𝘯𝘤𝘪 ș𝘪 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘢; 𝘶𝘯𝘢 𝘥𝘢𝘵ă 𝘥𝘢𝘵ă î𝘯 𝘙𝘢𝘪, 𝘤𝘦𝘢𝘭𝘢𝘭𝘵ă 𝘱𝘦 𝘔𝘶𝘯𝘵𝘦𝘭𝘦 𝘚𝘪𝘯𝘢𝘪, 𝘥𝘦 𝘤ă𝘵𝘳𝘦 𝘋𝘶𝘮𝘯𝘦𝘻𝘦𝘶. 𝘋𝘢𝘳 𝘦𝘴𝘦𝘯ț𝘪𝘢𝘭 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘴ă 𝘧𝘢𝘤𝘪 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯ț𝘢 𝘤𝘰𝘳𝘦𝘤𝘵ă î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘤𝘦𝘭𝘦 𝘥𝘰𝘶ă 𝘤𝘶𝘷𝘪𝘯𝘵𝘦, ș𝘪 𝘴ă 𝘯𝘶 𝘭𝘦 𝘢𝘮𝘦𝘴𝘵𝘦𝘤𝘪, 𝘢𝘭𝘵𝘧𝘦𝘭 𝘯𝘶 𝘷𝘦𝘪 𝘱𝘶𝘵𝘦𝘢 î𝘯ț𝘦𝘭𝘦𝘨𝘦 𝘴𝘢𝘶 𝘳𝘦ț𝘪𝘯𝘦 𝘤𝘰𝘳𝘦𝘤𝘵 𝘯𝘪𝘤𝘪 𝘶𝘯𝘶𝘭, 𝘯𝘪𝘤𝘪 𝘤𝘦𝘭ă𝘭𝘢𝘭𝘵; 𝘥𝘦 𝘧𝘢𝘱𝘵, 𝘤𝘩𝘪𝘢𝘳 𝘥𝘢𝘤ă 𝘤𝘳𝘦𝘻𝘪 𝘤ă 𝘭𝘦 𝘢𝘪 𝘱𝘦 𝘢𝘮â𝘯𝘥𝘰𝘶ă, 𝘯𝘶 𝘷𝘦𝘪 𝘢𝘷𝘦𝘢 𝘯𝘪𝘤𝘪𝘶𝘯𝘢. 𝘚𝘶𝘣 𝘱𝘢𝘱𝘢𝘭𝘪𝘵𝘢𝘵𝘦, 𝘯𝘶 𝘴-𝘢 î𝘯ț𝘦𝘭𝘦𝘴 𝘯𝘪𝘤𝘪𝘰𝘥𝘢𝘵ă 𝘤𝘦 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘢 𝘴𝘢𝘶 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢; 𝘯𝘪𝘤𝘪 𝘱𝘢𝘱𝘢, 𝘯𝘪𝘤𝘪 𝘵𝘰ț𝘪 î𝘯𝘷ăț𝘢ț𝘪𝘪 𝘴ă𝘪, 𝘤𝘢𝘳𝘥𝘪𝘯𝘢𝘭𝘪𝘪, 𝘦𝘱𝘪𝘴𝘤𝘰𝘱𝘪𝘪 ș𝘪 𝘶𝘯𝘪𝘷𝘦𝘳𝘴𝘪𝘵ăț𝘪𝘭𝘦 𝘯𝘶 𝘢𝘶 ș𝘵𝘪𝘶𝘵 𝘯𝘪𝘤𝘪𝘰𝘥𝘢𝘵ă 𝘤𝘶𝘮 𝘴ă 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯ț𝘪𝘦𝘻𝘦 𝘶𝘯𝘶𝘭 𝘥𝘦 𝘤𝘦𝘭ă𝘭𝘢𝘭𝘵 𝘴𝘢𝘶 𝘤𝘶𝘮 𝘴ă 𝘥𝘦𝘴𝘱𝘢𝘳𝘵ă î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳𝘢 𝘓𝘦𝘨𝘪𝘪 𝘥𝘦 𝘤𝘦𝘢 𝘢 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦𝘪. 𝘗𝘳𝘪𝘯 𝘶𝘳𝘮𝘢𝘳𝘦, 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 𝘭𝘰𝘳, 𝘤𝘩𝘪𝘢𝘳 ș𝘪 𝘢𝘵𝘶𝘯𝘤𝘪 𝘤â𝘯𝘥 𝘢𝘵𝘪𝘯𝘨𝘦 𝘱𝘶𝘯𝘤𝘵𝘦 𝘦𝘹𝘵𝘳𝘦𝘮𝘦, 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘰 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță 𝘵𝘶𝘳𝘤𝘦𝘢𝘴𝘤ă 𝘱𝘶𝘳ă, 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘦 𝘣𝘢𝘻𝘦𝘢𝘻ă 𝘯𝘶𝘮𝘢𝘪 𝘱𝘦 𝘭𝘪𝘵𝘦𝘳𝘢 𝘱𝘶𝘳ă 𝘢 𝘓𝘦𝘨𝘪𝘪 ș𝘪 𝘱𝘦 𝘢𝘤ț𝘪𝘶𝘯𝘪𝘭𝘦 𝘦𝘹𝘵𝘦𝘳𝘪𝘰𝘢𝘳𝘦, 𝘤𝘶𝘮 𝘢𝘳 𝘧𝘪: "𝘚ă 𝘯𝘶 𝘶𝘤𝘪𝘻𝘪", "𝘚ă 𝘯𝘶 𝘧𝘶𝘳𝘪" 𝘦𝘵𝘤.; 𝘦𝘪 𝘤𝘳𝘦𝘥 𝘤ă 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘴𝘶𝘧𝘪𝘤𝘪𝘦𝘯𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘓𝘦𝘨𝘦 𝘥𝘢𝘤ă 𝘯𝘶 𝘰𝘮𝘰𝘳𝘪 𝘤𝘶 𝘱𝘶𝘮𝘯𝘶𝘭, 𝘴𝘢𝘶 𝘥𝘢𝘤ă 𝘯𝘶 𝘧𝘶𝘳𝘪 𝘤𝘦𝘷𝘢 𝘥𝘦 𝘭𝘢 𝘤𝘪𝘯𝘦𝘷𝘢, ș𝘪 𝘢ș𝘢 𝘮𝘢𝘪 𝘥𝘦𝘱𝘢𝘳𝘵𝘦. 𝘉𝘢 𝘮𝘢𝘪 𝘮𝘶𝘭𝘵, 𝘦𝘪 𝘤𝘰𝘯𝘴𝘪𝘥𝘦𝘳ă 𝘤ă 𝘰 𝘢𝘴𝘵𝘧𝘦𝘭 𝘥𝘦 𝘱𝘪𝘦𝘵𝘢𝘵𝘦 𝘦𝘹𝘵𝘦𝘳𝘪𝘰𝘢𝘳ă 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘰 𝘥𝘳𝘦𝘱𝘵𝘢𝘵𝘦 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘤𝘰𝘯𝘵𝘦𝘢𝘻ă î𝘯 𝘧𝘢ț𝘢 𝘭𝘶𝘪 𝘋𝘶𝘮𝘯𝘦𝘻𝘦𝘶 𝘦𝘵𝘤. 𝘋𝘢𝘳 𝘰 𝘢𝘴𝘵𝘧𝘦𝘭 𝘥𝘦 î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳ă ș𝘪 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță, 𝘤𝘩𝘪𝘢𝘳 𝘥𝘢𝘤ă 𝘧𝘢𝘱𝘵𝘦𝘭𝘦 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘣𝘶𝘯𝘦 ș𝘪 𝘱𝘰𝘳𝘶𝘯𝘤𝘪𝘵𝘦 𝘥𝘦 𝘋𝘶𝘮𝘯𝘦𝘻𝘦𝘶, 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘧𝘢𝘭𝘴ă ș𝘪 𝘪𝘯𝘤𝘰𝘳𝘦𝘤𝘵ă. 𝘗𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘤ă 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢 𝘤𝘦𝘳𝘦 𝘰 𝘥𝘳𝘦𝘱𝘵𝘢𝘵𝘦 𝘮𝘶𝘭𝘵 𝘮𝘢𝘪 î𝘯𝘢𝘭𝘵ă 𝘥𝘦𝘤â𝘵 𝘤𝘦𝘢 𝘥𝘦𝘳𝘪𝘷𝘢𝘵ă 𝘥𝘪𝘯 𝘷𝘪𝘳𝘵𝘶ț𝘪 𝘦𝘹𝘵𝘦𝘳𝘪𝘰𝘢𝘳𝘦 ș𝘪 𝘱𝘪𝘦𝘵𝘢𝘵𝘦. Î𝘯 𝘱𝘭𝘶𝘴, 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘢 𝘥𝘦𝘴𝘱𝘳𝘦 𝘩𝘢𝘳 ș𝘪 𝘪𝘦𝘳𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘱ă𝘤𝘢𝘵𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘰 𝘴𝘶𝘣𝘮𝘪𝘯𝘦𝘢𝘻ă 𝘤𝘶 𝘵𝘰𝘵𝘶𝘭. 𝘋𝘦ș𝘪 𝘴ă 𝘯𝘶 𝘧𝘶𝘳𝘪, 𝘴ă 𝘯𝘶 𝘶𝘤𝘪𝘻𝘪 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘤𝘰𝘳𝘦𝘤𝘵 ș𝘪 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘤𝘦𝘳𝘶𝘵 𝘥𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘵𝘰𝘵𝘶ș𝘪 𝘯𝘶 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘮𝘢𝘪 𝘮𝘶𝘭𝘵 𝘥𝘦𝘤â𝘵 𝘰 𝘱𝘪𝘦𝘵𝘢𝘵𝘦 𝘱ă𝘨â𝘯ă 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘯𝘶 𝘢𝘵𝘪𝘯𝘨𝘦 𝘥𝘳𝘦𝘱𝘵𝘢𝘵𝘦𝘢 𝘓𝘦𝘨𝘪𝘪. 𝘕𝘰𝘪, 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪𝘪, 𝘢𝘷𝘦𝘮 𝘰 î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳ă 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘪𝘵ă, 𝘱𝘦 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘚𝘧â𝘯𝘵𝘶𝘭 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 𝘰 𝘧𝘢𝘤𝘦 𝘢𝘪𝘤𝘪 î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦, 𝘢𝘥𝘪𝘤ă î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘧𝘢𝘱𝘵𝘦 ș𝘪 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță. 𝘋𝘦 𝘢𝘤𝘦𝘦𝘢, î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳𝘢 𝘯𝘰𝘢𝘴𝘵𝘳ă 𝘵𝘳𝘦𝘣𝘶𝘪𝘦 𝘴ă 𝘧𝘪𝘦 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘪𝘵ă 𝘥𝘦 𝘤𝘦𝘢 𝘢 𝘦𝘷𝘳𝘦𝘪𝘭𝘰𝘳 ș𝘪 𝘢 𝘱ă𝘨â𝘯𝘪𝘭𝘰𝘳, 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦. 𝘗𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘤ă 𝘯𝘰𝘪 𝘴𝘶𝘯𝘵𝘦𝘮 𝘴𝘶𝘣 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦 ș𝘪 𝘯𝘶 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘢ș𝘢 𝘤𝘶𝘮 𝘴𝘱𝘶𝘯𝘦 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 𝘢𝘪𝘤𝘪: "Î𝘯𝘢𝘪𝘯𝘵𝘦 𝘤𝘢 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 𝘴ă 𝘷𝘪𝘯ă, 𝘦𝘳𝘢𝘮 𝘱ă𝘻𝘪ț𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦". 𝘈𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘰 𝘢𝘧𝘪𝘳𝘮𝘢ț𝘪𝘦 𝘱𝘶𝘵𝘦𝘳𝘯𝘪𝘤ă ș𝘪 𝘮𝘪𝘯𝘶𝘯𝘢𝘵ă, 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘤ă 𝘢𝘧𝘪𝘳𝘮ă 𝘤ă 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢 𝘢 𝘧𝘰𝘴𝘵 𝘥𝘰𝘢𝘳 𝘰 𝘦𝘵𝘢𝘱ă 𝘵𝘳𝘦𝘤ă𝘵𝘰𝘢𝘳𝘦 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘯𝘰𝘪, ș𝘪 𝘤ă 𝘯𝘶 𝘮𝘢𝘪 𝘴𝘶𝘯𝘵𝘦𝘮 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦. 𝘋𝘢𝘳 𝘤𝘪𝘯𝘦 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘢𝘤𝘦ș𝘵𝘪 𝘯𝘰𝘪, 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘯𝘶 𝘴𝘶𝘯𝘵𝘦𝘮 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘤𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦? 𝘕𝘶 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘦𝘷𝘳𝘦𝘪𝘪, 𝘤𝘢𝘳𝘦 î𝘯𝘤ă 𝘮𝘢𝘪 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘯𝘪𝘤𝘪 𝘱ă𝘨â𝘯𝘪𝘪 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘯𝘶 𝘢𝘶 𝘧𝘰𝘴𝘵 𝘯𝘪𝘤𝘪𝘰𝘥𝘢𝘵ă 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦; 𝘢𝘤𝘦ș𝘵𝘪𝘢 𝘥𝘪𝘯 𝘶𝘳𝘮ă, 𝘤𝘢 ș𝘪 𝘤𝘦𝘪 𝘥𝘪𝘯𝘵â𝘪, 𝘷𝘰𝘳 𝘧𝘪 𝘫𝘶𝘥𝘦𝘤𝘢ț𝘪 𝘥𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦. 𝘊𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪𝘪 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘢𝘤𝘦𝘪𝘢 𝘤𝘢𝘳𝘦, 𝘰𝘥𝘢𝘵ă 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘢𝘤𝘶𝘮 𝘢𝘶 𝘧𝘰𝘴𝘵 𝘴𝘤𝘰ș𝘪 𝘥𝘦 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦 𝘱𝘳𝘪𝘯 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦. 𝘗𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘤ă 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪𝘪 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘢𝘤𝘦𝘭𝘢ș𝘪 𝘭𝘶𝘤𝘳𝘶 𝘤𝘶 𝘤𝘦𝘪 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘤𝘳𝘦𝘥 î𝘯 𝘏𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴, 𝘢ș𝘢 𝘤𝘶𝘮 𝘢𝘧𝘪𝘳𝘮ă 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 î𝘯 𝘙𝘰𝘮𝘢𝘯𝘪 3 ș𝘪 4, ș𝘪 𝘢𝘪𝘤𝘪 î𝘯 𝘎𝘢𝘭𝘢𝘵𝘦𝘯𝘪 3: "𝘊𝘦𝘪 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘤𝘳𝘦𝘥 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘧𝘪𝘪𝘪 𝘭𝘶𝘪 𝘈𝘷𝘳𝘢𝘢𝘮"; ș𝘪, 𝘢ș𝘢 𝘤𝘶𝘮 𝘴𝘱𝘶𝘯𝘦 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 î𝘯 𝘙𝘰𝘮𝘢𝘯𝘪 10, "𝘊𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘴𝘧â𝘳ș𝘪𝘵𝘶𝘭 𝘓𝘦𝘨𝘪𝘪 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘥𝘳𝘦𝘱𝘵𝘢𝘵𝘦𝘢 𝘧𝘪𝘦𝘤ă𝘳𝘶𝘪𝘢 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘦". 𝘋𝘦𝘤𝘪, 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘤𝘭𝘢𝘳 𝘤ă 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪𝘪 𝘯𝘶 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘤𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦. 𝘈𝘤𝘶𝘮, 𝘤𝘦 î𝘯𝘴𝘦𝘢𝘮𝘯ă 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦? 𝘊𝘪𝘯𝘦 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦? 𝘌𝘴𝘵𝘦 𝘤𝘦𝘭 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘯𝘶 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘦 î𝘯 𝘏𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴, 𝘤𝘪 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘦 𝘤ă 𝘱𝘰𝘢𝘵𝘦 𝘧𝘪 𝘥𝘳𝘦𝘱𝘵 𝘱𝘳𝘪𝘯 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢 𝘭𝘶𝘪 𝘔𝘰𝘪𝘴𝘦, 𝘴ă 𝘴𝘦 𝘢𝘤𝘰𝘱𝘦𝘳𝘦 î𝘯𝘢𝘪𝘯𝘵𝘦𝘢 𝘭𝘶𝘪 𝘋𝘶𝘮𝘯𝘦𝘻𝘦𝘶 𝘤𝘶 𝘱𝘳𝘰𝘱𝘳𝘪𝘪𝘭𝘦 𝘧𝘢𝘱𝘵𝘦 ș𝘪 𝘮𝘦𝘳𝘪𝘵𝘦. 𝘈𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘰 î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳ă 𝘢ș𝘢 𝘥𝘦 𝘢𝘥â𝘯𝘤 î𝘯𝘳ă𝘥ă𝘤𝘪𝘯𝘢𝘵ă î𝘯 𝘪𝘯𝘪𝘮𝘢 𝘰𝘮𝘶𝘭𝘶𝘪 î𝘯𝘤â𝘵 𝘯𝘶 𝘱𝘰𝘢𝘵𝘦 𝘧𝘪 𝘴𝘤𝘰𝘢𝘴ă 𝘤𝘶 𝘶ș𝘶𝘳𝘪𝘯ță; 𝘵𝘰ț𝘪 𝘰𝘢𝘮𝘦𝘯𝘪𝘪 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦. 𝘊𝘶 𝘵𝘰𝘢𝘵𝘦 𝘢𝘤𝘦𝘴𝘵𝘦𝘢, 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘶𝘯 𝘭𝘶𝘤𝘳𝘶 𝘶𝘪𝘮𝘪𝘵𝘰𝘳 𝘤ă 𝘵𝘰ț𝘪 𝘰𝘢𝘮𝘦𝘯𝘪𝘪, 𝘤𝘩𝘪𝘢𝘳 𝘥𝘢𝘤ă 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 𝘢𝘶 î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳𝘢 𝘓𝘦𝘨𝘪𝘪 î𝘯 𝘴â𝘯𝘨𝘦𝘭𝘦 𝘭𝘰𝘳, 𝘵𝘰𝘵𝘶ș𝘪 𝘴𝘦 î𝘮𝘱𝘰𝘵𝘳𝘪𝘷𝘦𝘴𝘤 𝘓𝘦𝘨𝘪𝘪 ș𝘪 𝘯𝘶 𝘰 𝘱𝘰𝘵 î𝘮𝘱𝘭𝘪𝘯𝘪; 𝘥𝘦 𝘢𝘤𝘦𝘦𝘢, 𝘧𝘪𝘦𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘤𝘰𝘯𝘥𝘢𝘮𝘯𝘢𝘵 𝘥𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 𝘮𝘰𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦. 𝘈𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘴𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘰𝘮𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘦 î𝘯𝘵𝘪𝘯𝘥𝘦 𝘱𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘵𝘰𝘵, 𝘱𝘦𝘴𝘵𝘦 î𝘯𝘵𝘳𝘦𝘢𝘨𝘢 𝘭𝘶𝘮𝘦 ș𝘪 𝘵𝘰ț𝘪 𝘰𝘢𝘮𝘦𝘯𝘪𝘪 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘤𝘩𝘪𝘢𝘳 𝘥𝘢𝘤ă 𝘯𝘶 ș𝘵𝘪𝘶 ș𝘪 𝘯𝘶 î𝘯ț𝘦𝘭𝘦𝘨 𝘤ă 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦. 𝘈𝘴𝘵𝘢 𝘴𝘦 î𝘯𝘵â𝘮𝘱𝘭ă 𝘤â𝘯𝘥 𝘵𝘳ă𝘪𝘦𝘴𝘤 ș𝘪 𝘮𝘰𝘳 𝘧ă𝘳ă 𝘏𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴 ș𝘪 𝘧ă𝘳ă 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță. 𝘋𝘢𝘳 𝘤𝘶𝘮 ș𝘪 𝘤â𝘯𝘥 𝘴𝘶𝘯𝘵𝘦𝘮 𝘴𝘤𝘰ș𝘪 𝘥𝘦 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 𝘢𝘥𝘶ș𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦? 𝘚𝘧â𝘯𝘵𝘶𝘭 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 𝘳ă𝘴𝘱𝘶𝘯𝘥𝘦 𝘢𝘪𝘤𝘪: "Î𝘯𝘢𝘪𝘯𝘵𝘦 𝘤𝘢 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 𝘴ă 𝘷𝘪𝘯ă, 𝘦𝘳𝘢𝘮 𝘱ă𝘻𝘪ț𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦". 𝘈𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 î𝘯𝘴𝘦𝘢𝘮𝘯ă 𝘤ă 𝘢𝘵𝘶𝘯𝘤𝘪 𝘤â𝘯𝘥 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 î𝘯 𝘏𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴 𝘷𝘪𝘯𝘦 î𝘯 𝘪𝘯𝘪𝘮ă ș𝘪 𝘤𝘪𝘯𝘦𝘷𝘢 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘦 𝘤ă 𝘏𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘋𝘰𝘮𝘯𝘶𝘭 ș𝘪 𝘔â𝘯𝘵𝘶𝘪𝘵𝘰𝘳𝘶𝘭 𝘴ă𝘶, 𝘢𝘵𝘶𝘯𝘤𝘪 î𝘯 𝘢𝘤𝘦𝘭 𝘮𝘰𝘮𝘦𝘯𝘵, 𝘦𝘭 𝘦𝘴𝘵𝘦 î𝘯 𝘢𝘧𝘢𝘳𝘢 𝘓𝘦𝘨𝘪𝘪 ș𝘪 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘶𝘯 𝘰𝘮 𝘭𝘪𝘣𝘦𝘳; 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢 𝘯𝘶 𝘮𝘢𝘪 𝘢𝘳𝘦 𝘢𝘶𝘵𝘰𝘳𝘪𝘵𝘢𝘵𝘦 𝘢𝘴𝘶𝘱𝘳𝘢 𝘭𝘶𝘪, 𝘥𝘦𝘰𝘢𝘳𝘦𝘤𝘦 𝘯𝘶 𝘮𝘢𝘪 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦. 𝘐𝘢𝘵ă 𝘤â𝘵 𝘥𝘦 𝘴𝘪𝘮𝘱𝘭𝘶 𝘴𝘦 î𝘯𝘵â𝘮𝘱𝘭ă 𝘢𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵ă 𝘴𝘤𝘩𝘪𝘮𝘣𝘢𝘳𝘦: 𝘢𝘤𝘰𝘭𝘰 𝘶𝘯𝘥𝘦 𝘦𝘹𝘪𝘴𝘵ă 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢, 𝘢𝘤𝘰𝘭𝘰 𝘯𝘶 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦, ș𝘪 𝘢𝘤𝘰𝘭𝘰 𝘶𝘯𝘥𝘦 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘯𝘶 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță. 𝘋𝘦𝘤𝘪, 𝘤â𝘯𝘥 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 î𝘯 𝘏𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴 𝘷𝘪𝘯𝘦, 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢 î𝘯𝘤𝘦𝘵𝘦𝘢𝘻ă ș𝘪 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘢𝘯𝘶𝘭𝘢𝘵ă; 𝘪𝘯𝘷𝘦𝘳𝘴, 𝘤â𝘯𝘥 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢 𝘷𝘪𝘯𝘦, 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 î𝘯𝘤𝘦𝘵𝘦𝘢𝘻ă ș𝘪 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘢𝘯𝘶𝘭𝘢𝘵ă. 𝘈𝘤𝘦𝘴𝘵𝘦𝘢 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘥𝘰𝘶ă 𝘴𝘵ă𝘳𝘪 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘯𝘶 𝘱𝘰𝘵 𝘤𝘰𝘦𝘹𝘪𝘴𝘵𝘢 î𝘯 𝘢𝘤𝘦𝘭𝘢ș𝘪 𝘭𝘰𝘤; 𝘰𝘳𝘪𝘶𝘯𝘥𝘦 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢, 𝘢𝘤𝘰𝘭𝘰 𝘯𝘶 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦𝘢, ș𝘪 𝘷𝘪𝘤𝘦𝘷𝘦𝘳𝘴𝘢. 𝘋𝘦 𝘢𝘤𝘦𝘦𝘢, 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪𝘪 𝘵𝘳𝘦𝘣𝘶𝘪𝘦 𝘴ă 𝘧𝘪𝘦 𝘤𝘰𝘯ș𝘵𝘪𝘦𝘯ț𝘪 𝘤ă 𝘢𝘶 𝘧𝘰𝘴𝘵 𝘴𝘤𝘰ș𝘪 𝘥𝘦 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦 𝘱𝘳𝘪𝘯 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță, ș𝘪 𝘴ă 𝘯𝘶 𝘮𝘢𝘪 𝘵𝘳ă𝘪𝘢𝘴𝘤ă 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘤𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦, 𝘢ș𝘢 𝘤𝘶𝘮 𝘴𝘱𝘶𝘯𝘦 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 𝘢𝘪𝘤𝘪. 𝘋𝘢𝘳, 𝘴ă 𝘷𝘦𝘥𝘦𝘮 𝘢𝘤𝘶𝘮 𝘤𝘦 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘴𝘶𝘣 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦, ș𝘪 𝘤𝘪𝘯𝘦 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘢𝘤𝘦𝘭𝘢. 𝘈 𝘧𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦 î𝘯𝘴𝘦𝘢𝘮𝘯ă 𝘴ă 𝘤𝘳𝘦𝘻𝘪 î𝘯 𝘏𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴 ș𝘪 𝘴ă 𝘢𝘪 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță î𝘯 𝘌𝘭; 𝘤ă 𝘌𝘭 𝘢 𝘷𝘦𝘯𝘪𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘵𝘪𝘯𝘦, 𝘢 𝘮𝘶𝘳𝘪𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘵𝘪𝘯𝘦 ș𝘪 𝘢 î𝘯𝘷𝘪𝘢𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘵𝘪𝘯𝘦, 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘢-ț𝘪 𝘮â𝘯𝘵𝘶𝘪 𝘴𝘶𝘧𝘭𝘦𝘵𝘶𝘭 𝘵ă𝘶 𝘥𝘦 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦, 𝘱ă𝘤𝘢𝘵 ș𝘪 𝘮𝘰𝘢𝘳𝘵𝘦. 𝘈𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 𝘤𝘢𝘳𝘦 î𝘭 𝘧𝘢𝘤𝘦 𝘱𝘦 𝘰𝘮 𝘭𝘪𝘣𝘦𝘳 ș𝘪 î𝘭 𝘴𝘤𝘰𝘢𝘵𝘦 𝘥𝘦 𝘴𝘶𝘣 𝘓𝘦𝘨𝘦; 𝘢𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘭𝘪𝘣𝘦𝘳𝘵𝘢𝘵𝘦𝘢 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯ă 𝘥𝘦 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘱𝘶𝘯𝘦 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 î𝘯 𝘎𝘢𝘭𝘢𝘵𝘦𝘯𝘪 5: "𝘊𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴 𝘯𝘦-𝘢 𝘦𝘭𝘪𝘣𝘦𝘳𝘢𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘭𝘪𝘣𝘦𝘳𝘵𝘢𝘵𝘦; 𝘴𝘵𝘢𝘪 𝘥𝘦𝘤𝘪 𝘵𝘢𝘳𝘦 ș𝘪 𝘯𝘶 𝘵𝘦 𝘭𝘦𝘨𝘢 𝘪𝘢𝘳ăș𝘪 𝘥𝘦 𝘫𝘶𝘨𝘶𝘭 𝘳𝘰𝘣𝘪𝘦𝘪" 𝘦𝘵𝘤. 𝘈𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 î𝘯𝘴𝘦𝘢𝘮𝘯ă 𝘴ă 𝘵𝘳ă𝘪𝘦ș𝘵𝘪 𝘴𝘶𝘣 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦, 𝘢𝘥𝘪𝘤ă 𝘴ă 𝘵𝘳ă𝘪𝘦ș𝘵𝘪 𝘭𝘪𝘣𝘦𝘳 ș𝘪 𝘴ă𝘯ă𝘵𝘰𝘴, 𝘧ă𝘳ă 𝘢 𝘵𝘦 𝘵𝘦𝘮𝘦 𝘥𝘦 𝘱ă𝘤𝘢𝘵, 𝘮𝘰𝘢𝘳𝘵𝘦 𝘴𝘢𝘶 𝘪𝘢𝘥, 𝘤𝘪 𝘴ă 𝘵𝘦 𝘣𝘶𝘤𝘶𝘳𝘪 𝘥𝘦 𝘩𝘢𝘳𝘶𝘭 𝘭𝘶𝘪 𝘋𝘶𝘮𝘯𝘦𝘻𝘦𝘶 ș𝘪 𝘥𝘦 𝘱𝘳𝘰𝘮𝘪𝘴𝘪𝘶𝘯𝘪𝘭𝘦 𝘚𝘢𝘭𝘦 𝘧ă𝘤𝘶𝘵𝘦 î𝘯 𝘏𝘳𝘪𝘴𝘵𝘰𝘴. 𝘈𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘴𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢 ș𝘪 𝘴𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘯𝘰𝘢𝘴𝘵𝘳ă 𝘴𝘶𝘣 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦, î𝘯 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘯𝘶 𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘧𝘳𝘪𝘤ă, 𝘤𝘰𝘯𝘥𝘢𝘮𝘯𝘢𝘳𝘦 𝘴𝘢𝘶 𝘮𝘰𝘢𝘳𝘵𝘦, 𝘤𝘪 𝘱𝘢𝘤𝘦, 𝘣𝘶𝘤𝘶𝘳𝘪𝘦 ș𝘪 𝘷𝘪𝘢ță 𝘷𝘦ș𝘯𝘪𝘤ă. 𝘈ș𝘢𝘥𝘢𝘳, 𝘢𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘦𝘴𝘵𝘦 î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳𝘢 𝘚𝘧â𝘯𝘵𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭, 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘧𝘢𝘤𝘦 𝘰 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯ț𝘪𝘦𝘳𝘦 𝘢𝘵â𝘵 𝘥𝘦 𝘱𝘳𝘦𝘤𝘪𝘴ă ș𝘪 𝘪𝘮𝘱𝘰𝘳𝘵𝘢𝘯𝘵ă î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦, î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘧𝘢𝘱𝘵𝘦 ș𝘪 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță, 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘯𝘶 𝘵𝘳𝘦𝘣𝘶𝘪𝘦 𝘯𝘪𝘤𝘪𝘰𝘥𝘢𝘵ă 𝘴ă 𝘧𝘪𝘦 𝘯𝘦𝘨𝘭𝘪𝘫𝘢𝘵ă 𝘴𝘢𝘶 𝘶𝘪𝘵𝘢𝘵ă 𝘥𝘦 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪. 𝘗𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘤ă 𝘢𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘦𝘴𝘵𝘦 î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳𝘢 𝘱𝘳𝘪𝘯𝘤𝘪𝘱𝘢𝘭ă ș𝘪 𝘤𝘦𝘢 𝘮𝘢𝘪 î𝘯𝘢𝘭𝘵ă î𝘯 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪𝘴𝘮, 𝘤𝘢𝘳𝘦 î𝘪 𝘧𝘢𝘤𝘦 𝘱𝘦 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪 𝘴ă 𝘧𝘪𝘦 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯𝘪 ș𝘪 𝘴ă 𝘴𝘦 𝘥𝘦𝘰𝘴𝘦𝘣𝘦𝘢𝘴𝘤ă 𝘥𝘦 𝘦𝘷𝘳𝘦𝘪 ș𝘪 𝘱ă𝘨â𝘯𝘪; ș𝘪 𝘢𝘤𝘦𝘢𝘴𝘵𝘢 𝘦𝘴𝘵𝘦 î𝘯𝘷ăță𝘵𝘶𝘳𝘢 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘵𝘳𝘦𝘣𝘶𝘪𝘦 𝘴ă 𝘧𝘪𝘦 𝘱𝘳𝘦𝘥𝘪𝘤𝘢𝘵ă ș𝘪 𝘱𝘳𝘰𝘱𝘰𝘷ă𝘥𝘶𝘪𝘵ă 𝘮𝘦𝘳𝘦𝘶 î𝘯 𝘉𝘪𝘴𝘦𝘳𝘪𝘤ă, 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘤𝘢 𝘰𝘢𝘮𝘦𝘯𝘪𝘪 𝘴ă ș𝘵𝘪𝘦 𝘤𝘪𝘯𝘦 𝘴𝘶𝘯𝘵 𝘦𝘪 ș𝘪 𝘤𝘶𝘮 𝘴ă 𝘵𝘳ă𝘪𝘢𝘴𝘤ă î𝘯 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ță ș𝘪 𝘭𝘪𝘣𝘦𝘳𝘵𝘢𝘵𝘦 𝘤𝘳𝘦ș𝘵𝘪𝘯ă, 𝘱𝘰𝘵𝘳𝘪𝘷𝘪𝘵 𝘤𝘶𝘷𝘪𝘯𝘵𝘦𝘭𝘰𝘳 𝘭𝘶𝘪 𝘗𝘢𝘷𝘦𝘭 𝘢𝘪𝘤𝘪. 𝘈𝘮𝘪𝘯.
    𝘗𝘳𝘦𝘥𝘪𝘤𝘢 𝘭𝘶𝘪 𝘋. 𝘋. 𝘔𝘢𝘳𝘵𝘪𝘯 𝘓𝘶𝘵𝘩𝘦𝘳

    𝘋𝘦𝘴𝘱𝘳𝘦 𝘥𝘪𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯ț𝘢 𝘥𝘪𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘓𝘦𝘨𝘦 ș𝘪 𝘌𝘷𝘢𝘯𝘨𝘩𝘦𝘭𝘪𝘦



    𝘱𝘦 𝘣𝘢𝘻𝘢 𝘭𝘶𝘪 𝘎𝘢𝘭𝘢𝘵𝘦𝘯𝘪 3:23,24 Ț𝘪𝘯𝘶𝘵ă 𝘭𝘢 1 𝘪𝘢𝘯𝘶𝘢𝘳𝘪𝘦 1532 (𝘳𝘦𝘱𝘳𝘰𝘥𝘶𝘴ă 𝘥𝘶𝘱ă 𝘞𝘢𝘭𝘤𝘩, 𝘦𝘥𝘪ț𝘪𝘢 𝘢 𝘐𝘐-𝘢, 𝘷𝘰𝘭. 𝘐𝘟, 𝘤𝘰𝘭𝘰𝘢𝘯𝘦𝘭𝘦 798-811) 𝘎𝘢𝘭𝘢𝘵𝘦𝘯𝘪 3:23,24 Î𝘯𝘢𝘪𝘯𝘵𝘦 𝘤𝘢 𝘤𝘳𝘦𝘥𝘪𝘯ț𝘢 𝘴ă 𝘷𝘪𝘯ă, 𝘦𝘳𝘢𝘮 𝘱ă𝘻𝘪ț...See more
  • Marius Leontiuc
    Am luat ca măsură de prevenție informatică ca să apară în grup aici, grupul oricum este public, doar persoanele care au primit functii sau insarcinari din partea comunitatii si sunt active la slujbe. Doar persoanele care actioneaza sub un mandat in comunitate apar in lista de mai sus, nu vrem sa creem alte stari de frustrare, dar in acest moment se impune o astfel de masura. Comunitatea electronica este o voce oficiala a bisericii si ceea ce este de spus trebuie comunicat din partea membrilor activi.Am luat ca măsură de prevenție informatică ca să apară în grup aici, grupul oricum este public, doar persoanele care au primit functii sau insarcinari din partea comunitatii si sunt active la slujbe. Doar persoanele care actioneaza sub un mandat in comunitate apar in lista de mai sus, nu vrem sa cre...See more
  • Marius Leontiuc
  • Zusa Adelina
    Zusa Adelina posted a forum topic
    Despre dans
    Am citit mai multe mesaje care emană din partea altor biserici care sunt oarecum în comuniune cu noi. Aceste mesaje publice au o concluzie comună și a...
     Discuss  Replies: 1 
  • Marius Leontiuc
    la ora 11 România vom avea slujbă Parohia 2 Timișoara on-line . Parohia 1 Timișoara nu se întâlnește în plen . Vă rog să aveți un pahar cu must/vin și o bucată de pâine pentru sfânta Euharistie - Cina Domnului.
  • Marius Leontiuc
    Marius Leontiuc uploaded 1 new photo to Newsfeed Photos album
    Mulțumesc pentru suportul în rugăciune, examenul de practică a fost un succes
    Status last edited May 30, 20:22 (History)
  • Zusa Adelina
    Zusa Adelina uploaded 1 new photo to Newsfeed Photos album
    Am impresia că cineva care nu are ce căuta în ceea ce facem noi, urmărește zilnic tot ce postăm pe acest grup. Am putea să-l facem să nu mai fie public? De ce să fim urmăriți la fiecare mișcare? Sau cel puțin conținutul, numărul de members... e o propunere
    TOTH IUDITHA EDITH
    May 30, 20:11
    Nu suntem urmăriți la fiecare pas pentru că nu este public fiecare pas al nostru. Acest grup este o formă de comunicare a noastră interioară și exterioară. Grupurile de Whatsapp sunt mult mai intime. E mult mai util acest newsfeed spre deosebire de site care e greu de manevrat. A încercat Marius să ne inițieze dar vedem că nu reușim.
    Nu suntem urmăriți la fiecare pas pentru că nu este public fiecare pas al nostru. Acest grup este o formă de comunicare a noastră interioară și exterioară. ...See more
    0 0 0
    You need to sign in to comment
  • Marius Leontiuc
    Duminica Sfintei Treimi s-a desfășurat prin Parohia nr. 2 Timișoara în Liturghia Scurtă. Txtul biblic Fapte cap. 1:37-47 Cei dintâi creştini
    37După ce au auzit aceste cuvinte, ei au rămas străpunşi în inimă şi au zis lui Petru şi celorlalţi apostoli: „Fraţilor, ce să facem?”
    38„Pocăiţi-vă”, le-a zis Petru, „şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul Sfântului Duh.
    39Căci făgăduinţa aceasta este pentru voi, pentru copiii voştri şi pentru toţi cei ce sunt departe acum, în oricât de mare număr îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.”
    40Şi, cu multe alte cuvinte, mărturisea, îi îndemna şi zicea: „Mântuiţi-vă din mijlocul acestui neam ticălos.”
    41Cei ce au primit propovăduirea lui au fost botezaţi; şi în ziua aceea, la numărul ucenicilor s-au adăugat aproape trei mii de suflete.
    42Ei stăruiau în învăţătura apostolilor, în legătura frăţească, în frângerea pâinii şi în rugăciuni.
    43Fiecare era plin de frică, şi prin apostoli se făceau multe minuni şi semne.
    44Toţi cei ce credeau erau împreună la un loc şi aveau toate de obşte.
    45Îşi vindeau ogoarele şi averile, şi banii îi împărţeau între toţi, după nevoile fiecăruia.
    46Toţi împreună erau nelipsiţi de la Templu în fiecare zi, frângeau pâinea acasă şi luau hrana cu bucurie şi curăţie de inimă.
    47Ei lăudau pe Dumnezeu şi erau plăcuţi înaintea întregului norod. Şi Domnul adăuga în fiecare zi la numărul lor pe cei ce erau mântuiţi.
    Duminica Sfintei Treimi s-a desfășurat prin Parohia nr. 2 Timișoara în Liturghia Scurtă. Txtul biblic Fapte cap. 1:37-47 Cei dintâi creştini
    37După ce au auzit aceste cuvinte, ei au rămas străpunşi în inimă şi au zis lui Petru şi celorlalţi apostoli: „Fraţilor, ce să facem?”
    38„Pocăiţi...See more
  • TOTH IUDITHA EDITH
    Duminică comunitatea Biserica Lutherană Liberă - A.L.K. nu vom ține slujba în plen la Timișoara, ne vom întâlni în plen la Timișoara din nou la data de 16 Iunie 2024. Din păcate nu pot fi prezentă decât după 15 iunie 2024. Cei care nu sunteți în deplasare recomand conectarea la slujba on-line susținută de comunitatea BISERICA PROTESTANTĂ EVANGHELICĂ Parohia Timișoara 2 pe canalul Google Meet sau Whatsapp. Avem aici pe pagină și link de conectare la acel grup.Duminică comunitatea Biserica Lutherană Liberă - A.L.K. nu vom ține slujba în plen la Timișoara, ne vom întâlni în plen la Timișoara din nou la data de 16 Iunie 2024. Din păcate nu pot fi prezentă decât după 15 iunie 2024. Cei care nu sunteți în deplasare recomand conectarea la slujba on-line susțin...See more
  • Marius Leontiuc
    Liturghia de Rusalii desfășurată în cadrul Parohiei 2 Timișoara a avut ca text biblic Faptele Apostolilor cap.2
    Coborârea Duhului Sfânt
    1În Ziua Cincizecimii, erau toţi împreună în acelaşi loc.
    2Deodată, a venit din cer un sunet ca vâjâitul unui vânt puternic şi a umplut toată casa unde şedeau ei.
    3Nişte limbi ca de foc au fost văzute împărţindu-se printre ei şi s-au aşezat câte una pe fiecare din ei.
    4Şi toţi s-au umplut de Duh Sfânt şi au început să vorbească în alte limbi, după cum le dădea Duhul să vorbească.
    5Şi se aflau atunci în Ierusalim iudei, oameni cucernici din toate neamurile care sunt sub cer.
    6Când s-a auzit sunetul acela, mulţimea s-a adunat şi a rămas încremenită, pentru că fiecare îi auzea vorbind în limba lui.
    7Toţi se mirau, se minunau şi ziceau unii către alţii: „Toţi aceştia care vorbesc nu sunt galileeni?
    8Cum dar îi auzim vorbind fiecăruia din noi în limba noastră, în care ne-am născut?
    9Parţi, mezi, elamiţi, locuitori din Mesopotamia, Iudeea, Capadocia, Pont, Asia,
    10Frigia, Pamfilia, Egipt, părţile Libiei dinspre Cirene, oaspeţi din Roma, iudei sau prozeliţi,
    11cretani şi arabi, îi auzim vorbind în limbile noastre lucrurile minunate ale lui Dumnezeu!”
    12Toţi erau uimiţi, nu ştiau ce să creadă şi ziceau unii către alţii: „Ce vrea să zică aceasta?”
    13Dar alţii îşi băteau joc şi ziceau: „Sunt plini de must!”
    14Atunci, Petru s-a sculat în picioare cu cei unsprezece, a ridicat glasul şi le-a zis: „Bărbaţi iudei şi voi toţi cei care locuiţi în Ierusalim, să ştiţi lucrul acesta şi ascultaţi cuvintele mele!
    15Oamenii aceştia nu sunt beţi, cum vă închipuiţi voi, căci nu este decât al treilea ceas din zi.
    16Ci aceasta este ce a fost spus prin prorocul Ioel:
    17‘În zilele de pe urmă’, zice Dumnezeu, ‘voi turna din Duhul Meu peste orice făptură; feciorii voştri şi fetele voastre vor proroci, tinerii voştri vor avea vedenii şi bătrânii voştri vor visa visuri!
    18Da, chiar şi peste robii Mei şi peste roabele Mele voi turna, în zilele acelea, din Duhul Meu şi vor proroci.
    19Voi face să se arate semne sus în cer şi minuni jos pe pământ, sânge, foc şi un vârtej de fum;
    20soarele se va preface în întuneric, şi luna, în sânge înainte ca să vină ziua Domnului, ziua aceea mare şi strălucită.
    21Atunci, oricine va chema Numele Domnului va fi mântuit.’
    Cuvântarea lui Petru
    22Bărbaţi israeliţi, ascultaţi cuvintele acestea! Pe Isus din Nazaret, om adeverit de Dumnezeu înaintea voastră prin minunile, semnele şi lucrările pline de putere pe care le-a făcut Dumnezeu prin El în mijlocul vostru, după cum bine ştiţi,
    23pe Omul acesta, dat în mâinile voastre după sfatul hotărât şi după ştiinţa mai dinainte a lui Dumnezeu, voi L-aţi răstignit şi L-aţi omorât prin mâna celor fărădelege.
    24Dar Dumnezeu L-a înviat, dezlegându-I legăturile morţii, pentru că nu era cu putinţă să fie ţinut de ea.
    25Căci David zice despre El:‘Eu aveam totdeauna pe Domnul înaintea mea, pentru că El este la dreapta mea, ca să nu mă clatin.
    26De aceea, mi se bucură inima şi mi se veseleşte limba; chiar şi trupul mi se va odihni în nădejde,
    27căci nu-mi vei lăsa sufletul în Locuinţa morţilor şi nu vei îngădui ca Sfântul Tău să vadă putrezirea.
    28Mi-ai făcut cunoscute căile vieţii şi mă vei umple de bucurie cu starea Ta de faţă.’
    29Cât despre patriarhul David, să-mi fie îngăduit, fraţilor, să vă spun fără sfială că a murit şi a fost îngropat, şi mormântul lui este în mijlocul nostru până în ziua de azi.
    30Fiindcă David era proroc şi ştia că Dumnezeu îi făgăduise cu jurământ că va ridica pe unul din urmaşii săi pe scaunul lui de domnie,
    31despre învierea lui Hristos a prorocit şi a vorbit el, când a zis că sufletul lui nu va fi lăsat în Locuinţa morţilor şi trupul lui nu va vedea putrezirea.
    32Dumnezeu a înviat pe acest Isus, şi noi toţi suntem martori ai Lui.
    33Şi acum, odată ce S-a înălţat prin dreapta lui Dumnezeu şi a primit de la Tatăl făgăduinţa Duhului Sfânt, a turnat ce vedeţi şi auziţi.
    34Căci David nu s-a suit în ceruri, ci el singur zice: ‘Domnul a zis Domnului meu: «Şezi la dreapta Mea
    35până ce voi pune pe vrăjmaşii Tăi sub picioarele Tale.»’
    36Să ştie bine dar, toată casa lui Israel, că Dumnezeu a făcut Domn şi Hristos pe acest Isus pe care L-aţi răstignit voi.”
    Cei dintâi creştini
    37După ce au auzit aceste cuvinte, ei au rămas străpunşi în inimă şi au zis lui Petru şi celorlalţi apostoli: „Fraţilor, ce să facem?”
    38„Pocăiţi-vă”, le-a zis Petru, „şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul Sfântului Duh.
    39Căci făgăduinţa aceasta este pentru voi, pentru copiii voştri şi pentru toţi cei ce sunt departe acum, în oricât de mare număr îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.”
    40Şi, cu multe alte cuvinte, mărturisea, îi îndemna şi zicea: „Mântuiţi-vă din mijlocul acestui neam ticălos.”
    41Cei ce au primit propovăduirea lui au fost botezaţi; şi în ziua aceea, la numărul ucenicilor s-au adăugat aproape trei mii de suflete.
    42Ei stăruiau în învăţătura apostolilor, în legătura frăţească, în frângerea pâinii şi în rugăciuni.
    43Fiecare era plin de frică, şi prin apostoli se făceau multe minuni şi semne.
    44Toţi cei ce credeau erau împreună la un loc şi aveau toate de obşte.
    45Îşi vindeau ogoarele şi averile, şi banii îi împărţeau între toţi, după nevoile fiecăruia.
    46Toţi împreună erau nelipsiţi de la Templu în fiecare zi, frângeau pâinea acasă şi luau hrana cu bucurie şi curăţie de inimă.
    47Ei lăudau pe Dumnezeu şi erau plăcuţi înaintea întregului norod. Şi Domnul adăuga în fiecare zi la numărul lor pe cei ce erau mântuiţi.
    Liturghia de Rusalii desfășurată în cadrul Parohiei 2 Timișoara a avut ca text biblic Faptele Apostolilor cap.2
    Coborârea Duhului Sfânt
    1În Ziua Cincizecimii, erau toţi împreună în acelaşi loc.
    2Deodată, a venit din cer un sunet ca vâjâitul unui vânt puternic şi a umplut toată ...See more
  • Ciocu Ciprian
    Ciocu Ciprian just joined this group
  • Ciocu Ciprian
    Ciocu Ciprian joined group
    Comunitatea online Biserica Protestantă Evanghelică
    Comunitatea online Biserica Protestantă Evanghelică
    Aici vă înscrieți (rămâneți înscriși) doar persoanele care sunt parte a grupării religioase Biserica Protestanta Evanghelica respectiv a Asociației Re...
  • Jula Enoh
    Jula Enoh just joined this group
  • Carmen U
    Carmen U just joined this group
  • Adina Tut
    Să știți că avem grup noi, „ăia necăsătoriții bisericii”, dar aștept și pastorii să se înscrie să ne dea sfaturi, să avem o întâlnire de tineret permanentă și on-line https://www.newsnet.ro/...-c%C4%83s%C4%83torie
    Status last edited May 17, 9:47 (History)
    Să știți că avem grup noi, „ăia necăsătoriții bisericii”, dar aștept și pastorii să se înscrie să ne dea sfaturi, să avem o întâlnire de tineret permanentă și on-line See more
    Tineri creștini singuri în căutare de relație de căsătorie | NEWSNE...
    Tineri creștini singuri în căutare de relație de căsătorie | NEWSNE...
    Un grup pentru cei care își doresc să se căsătorească și nu au un partener sau parteneră, doar pentru formare de cupluri hetero.<p style="m...
    TOTH IUDITHA EDITH
    May 17, 9:55
    problema este următoarea: Grupul se numește „tineri creștini...”. Se referă la necăsătoriți dar numai tineri, eu sunt tânără dar de mai multă vreme .
    0 0 0
    You need to sign in to comment
  • Marius Leontiuc
    În luna August cel târziu începutul Septembrie vă anunț că vom avea Adunare Generală vom reforma conducerea noastră. Să ne rugăm pentru acest lucru.

    Ne rugăm și pentru zilele acestea. Până în 25 se depun declarațiile fiscale și vom avea un buget în Iulie sau cel târziu August. Avem nevoie de inspirație pentru a lua decizii corecte în a salariza. Biserica nu este corporație. Într-o corporație se caută oportunități și se pleacă de acolo pentru alte oportunități. Loialitatea față de doctrină și biserică vor prevala în decizia de a salariza un pastor/pastori și alți misionari, dacă acest lucru va fi posibil. Cu certitudine însă eu doresc ca să putem să ne susținem studenții. Nu e interes personal, eu cam finalizez, dar pentru studenții din biserică care au taxe doresc ca bugetul, dacă va exista, să-i ajute. Pentru aceasta este nevoie de rugăciune.

    Urmează și o perioadă de negocieri. După absorția BLL (Biserica Lutherană Liberă) o comunitate mică dar energică, doresc să începem să discutăm despre fuziune în latura de biserică iar nu a fundației efective, cu gruparea ce activează în Misiunea Protestantă Kvasizabandu de la Voiteg condusă de pastorul lutheran Koller. Este o comunitate foarte puternică, mare de peste 120 de persoane și împreună dacă vom ajunge la consens, păstrând numele nostru vom fi și mai puternici.
    În luna August cel târziu începutul Septembrie vă anunț că vom avea Adunare Generală vom reforma conducerea noastră. Să ne rugăm pentru acest lucru.

    Ne rugăm și pentru zilele acestea. Până în 25 se depun declarațiile fiscale și vom avea un buget în Iulie sau cel târziu August. Avem ne...See more
    May 15, 21:55
    0 1
    Adina Tut likes this

The Wall

You need to sign in to comment
No comments
No images added

Advertisement

advertisement
Raised EUR0 of EUR1000000
Sustinem financiar Conventia Protestantă Evanghelică

Slideshow

No images added
You can't view this page due to limited permissions






WEB DESIGN and WEB DEVELOPER :
Leontiuc Marius Sebastian -
coder 2012 - 2019

Flag Counter
Statistici Trafic